Wizytówka Google – prosty sposób na zwiększenie widoczności firmy

Celem każdej firmy, która posiada własną stronę www lub próbuje w jakikolwiek inny sposób zaistnieć w sieci, jest wypozycjonowanie informacji o ofercie w wynikach wyszukiwarki. Wizytówka Google Moja Firma to prosty krok do zwiększenia widoczności przedsiębiorstwa w Internecie i pozyskania nowych klientów. Co powinna zawierać wizytówka Google i co zrobić, gdy pojawią się pod nią negatywne opinie klientów?

Wizytówka Google – jakie ma zalety?

Google Moja Firma to rozbudowane, a zarazem proste narzędzie do informowania potencjalnych klientów o ofercie przedsiębiorstwa. Ponieważ profil przedsiębiorstwa w Google Moja Firma jest prezentowany w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach, a zarazem tak zaprojektowany, by wyświetlał jednocześnie wszystkie najważniejsze informacje o ofercie, za jego pomocą można w łatwy sposób pozyskiwać klientów. Wizytówka Google umożliwia dodanie do niej szeregu informacji o firmie, w tym np.:

  • adres strony www i e-mail
  • pełne dane teleadresowe
  • zdjęcia siedziby i street view sprzed niej
  • opinie klientów
  • informacje o ofercie i asortymencie

W praktyce treść wizytówki Google Moja Firma jest tak kompletna, że w wielu przypadkach potencjalny klient może zdecydować się na skorzystanie z usług przedsiębiorstwa nawet bez wchodzenia na jego stronę internetową. Ponieważ wizytówka ta jest bezpłatna, zdecydowanie warto skorzystać z możliwości, jakie daje.

Co zrobić z negatywnymi opiniami w Google Moja Firma?

Przedsiębiorca dbający o swój wizerunek z całą pewnością powinien regularnie śledzić opinie klientów, które pojawiają się w Google Moja Firma. Właścicielowi profilu nie udostępniono możliwości edycji komentarzy zamieszczonych przez klientów lub usuwania ich. Gdy więc klient wystawi firmie negatywną opinię, a jej treść nie naruszy w żaden sposób regulaminu i nie będzie zawierać wulgaryzmów, w praktyce niewiele da się z tym zrobić. Nie oznacza to oczywiście, że właściciel firmy jest bezradny wobec pojawiających się „negatywów”. Wizytówka Google jest jeszcze jednym bardzo dobrym sposobem na komunikację z klientami, w tym wyjaśnianie sporów.

Na negatywną opinię najlepiej po prostu… kulturalnie odpowiedzieć i odnieść się do zarzutów, które zawiera. Czasem to właśnie prokonsumenckie zachowanie firmy pozwala zażegnać takie drobne kryzysy i sprawić, że klient poprawi wystawioną ocenę. Nawet jeśli tego nie zrobi, profesjonalne podejście przedsiębiorcy będzie ważnym sygnałem dla innych klientów, że nie pozostaje on obojętny na nieprzychylne recenzje i stara się stale pracować nad jakością obsługi – a to zdecydowanie coś, co zasługuje na szacunek.