
Obecnie w internecie prężnie działa wiele sklepów online, które oferują swoim klientom różnego rodzaju produkty i usługi. Firmy z całego świata rywalizują między sobą, starając się pozyskać jak największą liczbę klientów. Kluczem do sukcesu może być zwiększenie widoczności i poprawienie pozycji w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, na który składa się wiele elementów. A jak zrobić to skutecznie?
Stwórz wartościowe podstrony i nie zapomnij o linkowaniu
W jednym sklepie internetowym może istnieć nawet kilkaset podstron z produktami. Dlatego to ważne, by znalazły się na nich wartościowe treści z odpowiednimi frazami kluczowymi, które zostaną zauważone przez roboty wyszukiwarki. Każda podstrona powinna mieć krótki i adekwatny adres URL. Najlepiej, aby był to tekst, który będzie bezpośrednio nawiązywał do tego, co znajduje się na danej witrynie. Nie bez znaczenia będzie również czytelna nawigacja i szybkie ładowanie strony. Projektując sklep internetowy, należy także unikać duplikowania treści oraz wstawiania nielogicznych zdań.
Na pozycję sklepu w Googlach korzystnie wpływają linki wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze umieszcza się na stronie sklepu i mogą odsyłać do kategorii, podstron lub grup produktów. Dobrym sposobem na nienachalne umieszczanie linków wewnętrznych jest prowadzenie firmowego bloga z tematycznymi artykułami. W takim wypadku link powinien być dopasowany do opisywanej treści. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych (sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/seo-ecommerce/) wymaga również dodawania linków zewnętrznych, które muszą się znaleźć na innych witrynach niezwiązanych z danym sklepem. Takie serwisy i portale powinny być wartościowe, ponieważ jakość linków zewnętrznych jest ważniejsza od ich ilości.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – co jeszcze możesz zrobić?
Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga podjęcia szeregu działań i zajmuje sporo czasu. Jeśli firmie zależy na szybkim osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, to warto skorzystać z usług agencji marketingowej, która ma doświadczenie w SEO i SEM. Specjaliści dokładnie przeanalizują daną stronę i zaproponują rozwiązania, które pomogą firmie zyskać przewagę nad konkurencją.
Internauci bardzo często przeglądają oferty tylko tych sklepów, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwań. Jednak dostanie się na pierwsze pozycje w Googlach w przypadku niektórych branż, jest bardzo trudne. Rozwiązaniem tego problemu może być płatna reklama w Google Ads. Promowana strona będzie się wyświetlała użytkownikom jako sugerowany wynik, a firma zapłaci tylko wtedy, gdy ktoś kliknie baner tekstowy lub graficzny. Jest to dobry sposób, by zwiększyć ruch na stronie, a taką usługę można włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie.
Widoczność witryny w internecie ma bardzo duży wpływ na wyniki sprzedażowe. Zaniedbanie pozycjonowania sklepów może sprawić, że klienci nie znajdą oferty danej firmy, a zamiast tego wybiorą inny produkt od bezpośredniej konkurencji. Dlatego warto poświęcić czas na wypromowanie swojej witryny i zapewnienie jej dobrej pozycji w wyszukiwarce.