Team building to inaczej budowanie zespołu. Jest to bardzo ważny element pracy każdej firmy. Wiadomo bowiem – bez zgranych zespołów, dobrze ze sobą współpracujących, nic w pracy się w zasadzie nie uda. Jakie są najczęściej popełniane błędy w zakresie właśnie team buildingu?
Rekrutacja to nie team building
No właśnie – części osób wydaje się, że team building [https://see4business.com/team-buildingi-integracje] zaczyna się dopiero pod koniec rekrutacji. Tak naprawdę jednak już podczas procesu rekrutacji powinno się go zacząć. O co tu chodzi? Otóż już zatrudniając osoby trzeba wiedzieć, czy mają one szansę się odnaleźć w danej firmie. Trzeba także na bieżąco patrzeć, kogo przyjmuje się do zespołu, czy na pewno są tam osoby, które powinny tu być, które dobrze skomunikują się z innymi osobami już przyjętymi i których umiejętności się wzajemnie dopełnią.
Niewłaściwa rekrutacja
Czasem także błędy są już na samym początku. wynikają one z tego, że kierownicy projektów często chcą wybrać jak najlepszych pracowników. Efektem potem bywa zespół złożony praktycznie z samych osób, które kochają wygrywać, rywalizować – słowem urodzonych liderów. Wszystko w zasadzie dobrze, jednak jeśli połączy się kilku liderów i włączy do jednego zespołu, to zdecydowanie nie ma to nawet najmniejszych szans powodzenia. Trzeba zatem wybierać zespół tak, aby kompetencje i umiejętności oraz cechy charakteru i osobowość poszczególnych jego członków wzajemnie się dopełniały i uzupełniały, a nie zaś sobie tylko i wyłącznie szkodziły.
Tych błędów trzeba stanowczo unikać!