Na czym polega audyt SEO?

Posiadanie własnej strony internetowej jest dzisiaj absolutnie koniecznie, aby móc konkurować z innymi firmami z tej samej branży. Jednak samo stworzenie witryny będzie zdecydowanie niewystarczające, ponieważ jeśli ma ona przyciągnąć klientów to musi dobrze wyglądać, być funkcjonalna i mieć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Co ważne działania z zakresu SEO i SEM powinny być kontynuowane przez cały rok, a od czasu do czasu warto także zlecić zewnętrznej firmie profesjonalny audyt SEO.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza poszczególnych elementów składających się na ogólny odbiór strony internetowej oraz jej parametrów technicznych. Takie badanie przeprowadza się po to, by zidentyfikować te aspekty działania strony, które wymagają poprawy, generują błędy lub wpływają na obniżenie pozycji witryny w wyszukiwarce. W ramach audytu sprawdzane są takie obszary jak:

  • budowa strony
  • przystępność strony dla robotów wyszukiwarki
  • szybkość strony
  • treść strony, frazy kluczowe i formatowanie
  • wersja mobilna strony
  • linkowanie

Ważnym elementem audytu SEO jest także analiza aktywności firmy w mediach społecznościowych typu Facebook, Instagram, Twitter oraz przyjrzenie się stronom konkurencyjnych firm.

Audyt SEO – korzyści dla firmy

Efektem dobrze przeprowadzonego audytu SEO powinien być obszerny raport, w którym zostaną przedstawione wyniki analizy. Na podstawie zgromadzonych w ten sposób danych firma audytorska musi sformułować konkretne zalecenia i działania, jakie powinny zostać wdrożone przez właścicieli strony internetowej, aby poprawić jej pozycję w wyszukiwarce i zwiększyć zasięgi. Wspomniany raport powinien zawierać czytelne wykresy, opisy i dokładne wytyczne. Jeśli klient nie będzie w stanie sam ulepszyć swojej strony, to może zatrudnić doświadczoną agencję marketingową, która pomoże mu wypromować witrynę i stworzy przystępny layout oraz wartościowe treści, które zainteresują użytkowników.

Jak często warto robić audyt SEO?

Sytuacja na rynku e-commerce jest dynamiczna i może się zmieniać z miesiąca na miesiąc. Dlatego to ważne, by nie zaniedbywać strony internetowej i znajdującej się na niej treści. Audyt SEO warto zrobić raz do roku w przypadku zwykłych witryn oraz co najmniej dwa razy do roku w przypadku sklepów i portali, z których codziennie korzystają tysiące osób. W ten sposób firma zyska pewność, że jej strona będzie zawsze nadążała za najnowszymi trendami oraz że wszystkie funkcjonalności, które posiada, będą sprawne, przejrzyste i w pełni bezpieczne dla użytkowników. Poza tym audyt SEO – https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/audyt-seo/ powinien być wykonany również wtedy, gdy firma wprowadza na rynek nowy produkt i chce go skutecznie wypromować w sieci.

W dobie powszechnej cyfryzacji trudno wyobrazić sobie firmę, która nie ma własnej strony internetowej. Takie narzędzie może być bardzo skuteczne, jeśli tylko będzie odpowiednio wypozycjonowane. Dlatego warto regularnie sprawdzać stan witryny poprzez zamówienie audytu SEO, by zwiększyć jej widoczność i zyskać szansę na zdobycie rzeszy nowych klientów.