Jak stworzyć dobry opis produktu pod kątem SEO?

Opisy produktów stanowią nieodłączny element każdego sklepu internetowego, wykorzystywany zarówno w celach informacyjnych, jak i marketingowych. Podobnie jak w przypadku innych treści zamieszczanych w serwisach internetowych, tu również niezwykle ważną rolę ogrywa SEO. W jaki sposób wykorzystać zasady SEO, aby stworzyć dobry opis produktu?

Opisy produktów a SEO – o czym należy pamiętać?

Zasady SEO opisują szereg wymagań, które muszą spełnić treści zamieszczane na stronach internetowych, aby te zostały uznane za wartościowe przez boty Google. Treści zoptymalizowane pod kątem SEO są lepiej pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych, a więc docierają do większej liczby użytkowników.

Aby stworzyć opis produktu zoptymalizowany pod kątem SEO należy przestrzegać konkretnych zasad, w tym między innymi:

  • dobrać odpowiednie słowa kluczowe,
  • zachować odpowiednią długość opisu (przynajmniej 1500 znaków),
  • tworzyć treści unikalne zamiast kopiowania całości lub części opisów ze stron producenta,
  • zadbać o wysoką jakość treści i atrakcyjność dla odbiorcy.

Oprócz tego należy pamiętać o tym, że sama witryna również musi być zbudowana pod kątem SEO. Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych warto przede wszystkim zwrócić uwagę na odpowiednią, prostą strukturę adresów URL (unikanie domyślnych ciągów cyfr i znaków) oraz stosowanie linkowania wewnętrznego między produktami.

Jak napisać dobry opis produktu?

Choć zgodnie z zasadami SEO opisy produktów muszą być zoptymalizowane pod kątem botów Google, przy tworzeniu treści nadal należy stawiać realnego użytkownika na pierwszym miejscu. Opisy produktu powinny więc być merytoryczne i czytelne, zawierać podstawowe informacje o produkcie oraz odpowiadać na potencjalne pytania użytkownika.

Merytoryczne, wysokiej jakości opisy produktów nie tylko przekładają się na wyniki sprzedaży, ale również pośrednio pomagają w pozycjonowaniu sklepu. Zadaniem botów Google jest bowiem dostarczanie odbiorcom wartościowych treści, a tekst atrakcyjny dla klienta w wielu przypadkach zostanie uznany za wartościowy również przez bota. Pisząc opis produktu, należy więc skupić się na dostarczeniu odbiorcy ważnych informacji na jego temat, unikać długich, wielokrotnie złożonych zdań oraz stosować CTA (wezwanie do działania). Połączenie zasad SEO z wysoką jakością opisów pomoże skutecznie wypozycjonować sklep internetowy.