Każdy z nas zna co najmniej kilku influencerów. Z badań opinii publicznej wynika, że to najmniej poważany zawód w kraju… A jednak niemal połowa dzieci marzy o zostaniu gwiazdami internetu! Nie ma co się dziwić – to dobrze płatny zawód, głównie ze względu na współpracę ze znanymi firmami, które często płacą krocie za reklamę. W niniejszym tekście zajmiemy się tą tematyką od strony biznesowej. Czym jest influencer marketing? Jakie korzyści zapewnia?
Czym jest influencer marketing?
Influencer marketing to dziedzina marketingu, która zajmuje się reklamą i tworzeniem wizerunku marki przy współpracy z influencerami. Są to osoby, które mają duży wpływ na ogromną grupę ludzi, zazwyczaj poprzez media społecznościowe. Co istotne, istnieją różne rodzaje influencerów – niektórzy działają w bardzo specyficznej niszy, np. zajmują się grami komputerowymi czy kosmetykami, inni zaś tworzą treści lifestyle’owe. Firmy, które chcą dotrzeć ze swoim produktem do potencjalnych klientów mogą wykorzystać zasięgi influencerów. W zamian za zapłatę, często sowitą, influencer przedstawi reklamę swoim fanom, co ma dwie zalety.
Jakie korzyści zapewnia influencer marketing?
Po pierwsze, fani influencera usłyszą o produkcie i zwrócą większą uwagę na niego, niż w przypadku reklamy telewizyjnej czy billboardu. Ale znacznie ważniejsze jest to, że o produkcie powie ich idol, czyli osoba, którą darzą dużym autorytetem. W ten sposób produkt od razu zyska w ich oczach, a słowa influencera, chwalącego jego zalety, zaczną rezonować. Prędzej uwierzą, że potrzebują kupić to, co poleca ich ulubiony youtuber, streamer czy gwiazda internetu.
Jak skorzystać z influencer marketingu?
Z influencerami współpracują specjalne agencje reklamowe, które specjalizują się w digitalowych kampaniach reklamowych. Podobnie jak w przypadku innych form marketingu, również i w tym wypadku efekt w dużej mierze zależy od włożonych pieniędzy. Można wykupić tanią reklamę u niewielkiego influencera, albo większą kampanię u kilku czołowych polskich twórców. Warto jednak mądrze wydać środki zainwestowane w marketing, w czym pomoże ci agencja influencer marketingu!