Czym jest ctr i jakie ma znaczenie?

Ctr to inaczej Click Through Rate czyli współczynnik klikalności. Jest to bardzo popularny wskaźnik marketingowy, z powodzeniem stosowany w kampaniach reklamowych. Choć niekoniecznie świadczy on o efektywności danej reklamy, bo klikalność jest uzależniona od celu reklamy. Dzięki niemu można się dowiedzieć, jaka jest ilość kliknięć reklamy, a ilość wyświetleń. Ten współczynnik opisuje zarówno wyniki płatne, jak i te naturalne. Najczęściej mierzy się klikalność słów kluczowych, które są bardzo ważne dla danej kampanii lub tekstu.

Ctr jest stosowany na przykład w kampaniach typu Google AdWords, gdzie umiejętny tekst pełni bardzo ważną rolę. Jakość reklam jest tym wyższa, im lepiej jest dobrany tekst do reklamy. Tylko trafne reklamy, odpowiadające na zapytania użytkowników i ze spójną całością, mają szansę się przebić w gąszczu reklam w sieci. Zawsze trzeba o tym pamiętać, tworząc kreację reklamową. Potrzeby użytkownika i to czego może szukać są tutaj priorytetem. Dodatkowo, szukający mają coraz mniej czasu na czytanie tekstu, stąd nagłówki mają ogromne znaczenie.

Co jeszcze należy wiedzieć o współczynniku klikalności?

W przypadku kampanii Google AdWords ctr ma duże znaczenie i warto poznać sposoby jak go zwiększyć. W tym wypadku jest to współczynnik skuteczności kampanii. Gdy jest wysoki, to kreacja reklamowa współgra z przekazem słownym i odbiorca chce klikać w reklamę. Rozumie jej przekaz i interesuje go, aby dowiedzieć się więcej. Wyższy ctr to poprawa jakości, a w efekcie niższy koszt za kliknięcie tej reklamy. Jak można zwiększyć współczynnik klikalności? Na pewno warto skupić się na dopasowaniu słów kluczowych. Przy czym nie zawsze słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym będą tu pierwszym wyborem. Należy także testować dopasowanie przybliżone i sprawdzać jakie daje wyniki.

Bardzo ważna kwestia to nagłówek, który jest krótki, ale ma być esencją artykułu i zachęcać do przeczytania całości. Słowa kluczowe wpisane w wyszukiwarkę powinny być zawarte w nagłówku i to najlepiej na samym początku. Dzięki temu osoba szukająca widzi, że szuka dokładnie tego, czego chciała. Takie proste zabiegi słowne zwiększają atrakcyjność nagłówków i trafność szukanych treści. Jeśli reklamy nie przynoszą oczekiwanych efektów, należy je na bieżąco modyfikować. W przypadku gdy widać, że dana reklama ma dużo wyświetleń, a jest mało kliknięć, jest to sygnał aby coś w niej zmienić. Co powinno się uwzględnić? Wezwanie CTA, użyteczność tekstu czyli to czy zawiera istotne informacje lub treść nagłówka. Jedną z metod na zwiększenie ctr reklamy, jest odwoływanie się do emocji  użytkownika, czyli tego co może czuć osoba szukająca danego produktu i jaki ma cel. Dobrym sposobem jest tworzenie różnych rodzajów reklamy, aby dowiedzieć się, który z nich miał najwyższy ctr i tym samym dowiedzieć się, co o tym zadecydowało. Jeśli osiąga się wysoki współczynnik klikalności, to kolejnym krokiem jest budowanie reklam pod współczynnik konwersji. Dzięki temu duży ruch na reklamach może przynieść nowych Klientów.