Co to jest Meta Description i jak można go użyć, aby zwiększyć swoje SEO?

Wyniki wyszukiwania Google są pełne informacji. Przy tak dużej ilości danych do przetrawienia, użytkownicy często szukają skrótów przed kliknięciem na wynik i przeczytaniem artykułu. W rzeczywistości Google nawet zaczął faworyzować strony ze zwięzłymi meta opisami w wynikach wyszukiwania w zeszłym roku. Jako takie, meta opisy są ważnym czynnikiem rankingowym, który może wpłynąć na Twoje SEO. Ten post przeprowadzi Cię przez wszystko, co musisz wiedzieć o meta opisach i jak mogą one pomóc poprawić Twoje SEO.

Co to jest Meta Description?

Meta description (więcej na https://sempai.pl/blog/meta-description-co-to-i-jak-pisac-skuteczne-meta-opisy/) jest ważną częścią Twojej strategii marketingu treści. Pojawia się on poniżej Twojego linku do kliknięcia w wynikach wyszukiwania i informuje użytkowników o czym jest Twój artykuł. Ten opis nie jest klikalny i dlatego nie jest liczony jako część strategii backlinków. Meta description to krótki opis strony internetowej, który jest widoczny na stronach wyników wyszukiwania (SERP) i używany do promowania strony. Meta opisy są używane na prawie wszystkich rodzajach stron internetowych i są świetnym sposobem na zachęcenie czytelników do kliknięcia na Twoją stronę i przeczytania jej zawartości. Są one również świetne dla SEO, ponieważ wyszukiwarki używają ich jako sposobu na wyświetlenie przydatności i wartości Twojej treści dla użytkowników.

Jak dodać Meta Description?

Z reguły twój meta opis powinien mieć 160-174 znaków, wliczając spacje i interpunkcję. To mniej więcej dwie trzecie typowego zdania. Jeśli masz ponad 160 znaków, skróć swój opis kilkoma elipsami, a jeśli masz mniej niż 160 znaków, dodaj kilka słów więcej. Aby dodać meta opis, najpierw musisz zalogować się do swojego pulpitu nawigacyjnego WordPress. Stamtąd przejdź do „Posty” > „edytuj” obok postu, do którego chcesz dodać meta description. Gdy będziesz już na ekranie edycji, możesz wkleić swój meta opis w sekcji „Pola niestandardowe”. Alternatywnie możesz również dodać swój meta description za pośrednictwem Google Search Console. Po prostu przejdź do „Wygląd wyszukiwania” > „Opis” i dodaj tam swój meta description.