Co to jest Canonical?

W świecie marketingu cyfrowego istnieje wiele różnych rodzajów linków, które mogą pojawiać się w różnych miejscach. Linki mogą łączyć stronę internetową z inną stroną internetową lub witryną, lub mogą łączyć stronę internetową z artykułem online lub dokumentem. Linki te mogą być widoczne dla użytkowników podczas przeglądania strony internetowej, ale mogą być również ukryte i widoczne tylko dla robotów wyszukiwarek.

Link kanoniczny jest jedną z kilku metod, które strony internetowe mogą wykorzystać do wskazania, która wersja strony internetowej powinna być głównym źródłem dla Google i innych wyszukiwarek podczas indeksowania witryny. Pomaga to uniknąć problemów z duplikatami treści i dostarcza więcej informacji o tym, jak chciałbyś, aby te strony były indeksowane. Poniżej znajduje się wyjaśnienie, czym jest link kanoniczny, dlaczego możesz go używać i jak możesz wdrożyć ten typ linku na swojej stronie.

Co to jest link kanoniczny?

Canonical to kawałek kodu, który kieruje wyszukiwarkę do preferowanej wersji strony internetowej, takiej jak strona główna lub artykuł. Może to pomóc uniknąć problemów z duplikatami treści i jest zalecane dla stron z duplikatami treści, takich jak strony z różnymi adresami URL, które mają podobną treść lub opisy produktów.

Możesz również użyć linków kanonicznych, aby pokazać Googlebotowi, którą wersję adresu URL chcesz umieścić w rankingu dla konkretnego wyszukiwania. Link kanoniczny jest często mylony z przekierowaniem 301, ale istnieją kluczowe różnice. Link kanoniczny nie wysyła odwiedzających stronę na inny adres URL. Link kanoniczny mówi wyszukiwarkom, która strona ma być stroną główną dla danego adresu URL.

Dlaczego warto używać linku kanonicznego?

Link kanoniczny wskazuje wyszukiwarkom, która strona jest podstawową wersją Twojej treści, a które strony są duplikatami. Jest to ważne, ponieważ wyszukiwarki chcą wyświetlać tylko jedną wersję strony. Zduplikowana treść na Twojej stronie może wpłynąć na Twoje rankingi. Jeśli Twoja strona ma wiele wersji tej samej treści, może zostać potraktowana jako spam. Aby uniknąć bycia oznaczonym jako spamer, będziesz chciał się upewnić, że twoje strony są zorganizowane w sposób, który wyszukiwarka może łatwo zrozumieć. Kiedy masz zduplikowaną treść na swojej stronie, możesz pomyśleć, że to dobra rzecz.

W końcu więcej treści to lepiej, prawda? Niekoniecznie. Zduplikowana treść może w rzeczywistości zaszkodzić Twoim rankingom w wyszukiwarce. Jeśli Google wykryje, że dwie lub więcej stron są takie same, wybierze tylko jedną z nich do rankingu. To, która strona zostanie wybrana, zależy od tego, jak skonfigurowałeś strony.