Pieczątki firmowe to przeżytek? Nic bardziej mylnego!

Jeśli komuś wydaje się, że we współczesnym biznesie nie ma już miejsca dla pieczętowania dokumentów, to jest w błędzie. Warto zmienić pogląd, aby zyskać przewagę nad wszystkimi, którzy nie doceniają znaczenia stempli.

Funkcje formalne pieczątki firmowej

Niektóre banki, urzędy i instytucje wymagają, aby dokument był nie tylko podpisany, ale też opieczętowany. Inaczej zaciągnięcie kredytu może być utrudnione, wniosek o dofinansowanie odpadnie już na poziomie weryfikacji formalnej, a przetarg wygra inna firma, która należycie zadbała o detale.

Standardowo na pieczątce firmowej powinna znaleźć się nazwa podmiotu, dane teleadresowe oraz numer NIP i/lub REGON. Wystarczy więc zaopatrzyć się w kieszonkowy, kompaktowy automat, aby mieć zawsze możliwość ostemplowania wymaganych dokumentów.

Funkcje marketingowe pieczątki firmowej

To już prawdziwe pole do popisu. Warto zlecić profesjonalnej firmie graficznej zaprojektowanie atrakcyjnego logo. Potem wystarczy nanieść je na duży stempel mechanizmu metalowo-szkieletowego. Umożliwi on precyzyjne i błyskawiczne nanoszenie logotypu na koperty czy materiały reklamowe. Jego solidna konstrukcja pozwala na bardzo intensywną eksploatację.

Warto posiadać też drugie urządzenie tego typu. Będzie ono służyło jako pieczątka nagłówkowa. Prócz podstawowych danych można umieścić na niej dodatkowe treści, jak np. motto, będące streszczeniem misji firmy. To użyteczne element spójnej kampanii wizerunkowej i kształtowania świadomości marki.

Opieczętowane dokumenty prezentują się niezwykle profesjonalnie i elegancko. Sugerują, że ma się do czynienia z poważną firmą. Należy wykorzystywać wszystkie możliwości pieczątek firmowych. Najlepiej być kreatywnym, stosować niestandardowe pomysły i nieszablonowe rozwiązania, aby się wyróżnić i zainteresować potencjalnych odbiorców.